niedziela, 18 marca 2012

Serowa Zupa

I tak jakoś wyszło, że po raz kolejny miałam ochotę na zupę i żadna siła ludzka i nadludzka nie była w stanie mnie powstrzymać od jej przygotowania.  Moje praktyczne podejście do życia skutkowało, tym,. że zupę zrobiłam na cały tydzień rzecz jasna. I będę tym razem nie skromna- zupa wyszła mi przepyszna i do końca tygodnia mi oraz jemu  się nie znudziła.




Składniki:
  • 2 litry wody
  • 80 dag mięsa z kością ( u mnie to były skrzydełka)
  • 2 marchewki
  • pietruszka
  • seler
  • por
  • 2-3 liście laurowe, sól, pieprz
  • 4 serki topione ( 100 g)
  • 10 dag szynki wędzonej
  • 2 cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • przyprawa do zup ( np maggi), sól i pieprz
  • ewentualnie łyżka mąki.
Sposób przygotowania:

Najpierw jak to przystało na prawdziwą zupę sporządzamy wywar mięsny. Do 2 litrów wody wrzucamy mięso i przyprawy . Całość gotujemy ok, 2 godzin. Na pół godziny przed końcem gotowania dorzucamy pokrojone warzywa i gotujemy wywar jeszcze 30 minut. Po zakończeniu gotowania warzywa i mięso wyciągamy z naszej "bazy".
Wędlinę kroimy na drobne plasterki i razem z pokrojoną cebulą i zmiażdżonym czosnkiem podsmażamy na maśle. Podsmażoną cebulę i szynkę zalewamy bulionem. Do wywaru dodajemy serki topione. Gotujemy całość dopóki się nie rozpuszczą w zupie. Przyprawiamy przyprawą do zup. Na końcu przygotowujemy grzanki. Zupę podajemy z grzankami.

Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz