wtorek, 13 marca 2012

pałki kurczaka

Dostałam wspaniałe przyprawy prosto z arabskiego suku i musiałam je użyć pierwsze co mi przyszło do głowy to kurczak- tym bardziej, że jednak z moich mieszanek była przeznaczona specjalnie do drobiu. Przyprawy przywiózł mi kolega z wycieczki i wydawało by się, że są dobrze zabezpieczone, ba dodatkowo schowałam je jeszcze do biura i tak to nic nie dało cały nasz pokój pachniała tymi przyprawami. Nic dziwnego, że w pracy zamiast pracować myślałam  cały dzień o obiedzie. Ponadto taki obiad wydawał mi się idealny na nadchodzący tydzień. Mojemu mężczyźnie opcja z rękawem na początku tak średnio się podobała, ale po zjedzeniu obiadu krytyki żadnej nie było!

Składniki:
  • 8 pałek z kurczaka
  • cebula
  • rękaw do pieczenia
  • przyprawa do kurczaka, lub curry, może być majeranek- jak kto lubi ( ja użyłam przypraw z arabskiego suku)

Sposób przygotowania: 



Cebulę kroimy w piórka, umyte mięso  nacieramy przyprawami i obkładamy cebulką. Najlepiej zrobić to dnia poprzedniego. Dzięki temu kurczak nasiąknie przyprawami i cebulką. Przyprawione pałki wkładamy do rękawa i wkładamy do nagrzanego piekarnika do temperatury 180 stopni na  około 60 minut. Polecam włożyć potrawę na najniższą półkę, ponieważ w trakcie pieczenia rękaw się nadyma a nie powinien on dotykać ścianek piekarnika. Jeżeli zależy nam by skórka kurczaka była chrupiąca to 15 minut przed zakończeniem pieczenia rozcinamy folie, mięso możemy polać sosem, który wytworzył się z cebuli i mięsa. Można też podnieść temperaturę na ostatnie 10 minut, ale nie za wysoko ponieważ rękaw można stosować tylko do 225 stopni. Rękaw jest zdrowym rozwiązaniem ponieważ nie potrzebujemy do tego dania żadnej oliwy ani masła. Jeśli ktoś ma ochotę to może oczywiście dodać, by zwiększyć np ilość sosu, ale moim zdaniem nie jest to potrzebne.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz