wtorek, 18 września 2012

Ciasto ze śliwkami

Od dzieciństwa je uwielbiam, zajadam się wszelkimi ciachami ze śliwkami.
To zostało wykonane dla Taty- bo on też lubi, więc na urodziny wtrafiłam się idealnie.

Przepis został podpatrzony na blogu wypieki z pasją. Ja wprowadziłam drobniutkie tylko zmiany. Czemu skorzystałam z tego przepisu bo nie miałam miksera, a przepisy, którymi ja dysponowałam wymagały jego posiadanie. Niestety z przyczyn niezależnych ode mnie musiałam sobie radzić bez niego.
Można- można!!!!

Składniki:
  • 2 i 1/2 szklanki mąki
  • 4 jajka
  • szklanka mleka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki oleju lub oliwy
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  •  500 gram śliwek
  • cynamon
Sposób przygotowania:


  1. Mąkę przesiewamy do miski, następnie dodajemy jajka, szklankę mleka, cukier,  oliwę i proszek do pieczenia.Wszystkie składniki mieszamy łyżką ( u mnie drewniana) aż do połączenia się wszystkich składników.  Mieszamy ciasto tak by nie miało grudek.
  2. Śliwki myjemy,przepoławiamy i wyciągamy z nich pestki.
  3.  Ciasto przekładamy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Blacha ( 20 na 30 cm)
  4. Na wierzch ciasta kładziemy śliwki w taki sposób by rozcięta stroną do góry ( skórki do dołu)
  5. Cynamonem pomieszanym z  cukrem posypujemy śliwki z wierzchu. 
  6. Ciasto wstawiamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 C na 50 minut.

Po przestudzeniu ciasto można posypać dodatkowo cukrem pudrem.






Smacznego!






1 komentarz:

  1. Najłatwiejsze ciasto w świecie - śpiewałam jako dzieciak:) Najpyszniejsze - dodam jako stara baba;)

    OdpowiedzUsuń