piątek, 17 sierpnia 2012

Pstrąg z piekarnika

Po rybnym obżarstwie w Chorwacji nabrałam ochotę na ryby, które bardzo lubię, ale też rzadko przyrządzam. A szkoda! Dodatkowo bardzo ucieszyła mnie akcja  ryby na talerz, do której postanowiłam dodać przepis.
Potrawa jest super prosta i bardzo smaczna- dlatego powinna zachęcić wszystkich do tego by stać się ryborzercą.

Podstawę do mojego przepisu był przepis znaleziony na innym blogu dokładnie tutaj, jednak zrobiłam go po swojemu i wszyło naprawdę świetnie.
Zatem ryba- po raz pierwszy! ( posiłek jak najbardziej spodobał się drugiej polówce)

Składniki:
  • 2 pstrągi z główkami  ( po jednym na osobę)
  • masło 
  • cytryna
  • 2-4 ząbków czosnku ( zależy od wielkości czosnku oraz od tego w jakich ilościach go lubimy)
  •  koperek
  • sól, pieprz


Sposób przygotowania: 

  1.  Pstrąga myjemy, osuszamy następnie rybę nacieramy solą i pieprzem na zewnątrz i wewnątrz i odkładamy na ok godzinę do lodówki.
  2. Koperek myjemy i osuszamy.  
  3. Przygotowujemy masło czosnkowe- z połowy kostki masła. Do miękkiego masła dodajemy 2 ząbki czosnku, trochę koperki i przyprawiamy solą całość mieszamy.
  4. Po wyciągnięciu rybek z lodówki nadziewamy je. Do brzuszków wkładamy :koperek, ok łyżki masła czosnkowego, pół ząbka czosnku i skrapiamy to wszystko sokiem z cytryny.
  5. Rybę wkładamy do foli aluminiowej ( folię można posmarować oliwa od strony wewnętrznej) Folię powinno się zwinąć w kształt łódki, tak by góra pozostała odsłonięta. Mniej więcej tak jak to wygląda na zdjęciu poniżej. Wierz ryby skrapiamy sokiem z cytryny oraz kładziemy na niego odrobinę masła czosnkowego 
  6. Ryby pieczemy w piekarniku w temperaturze 200 C przez 25 minut.

 Ryby podałam z pomidorkami oraz grzankami z masłem czosnkowym i serem.

Podsumowując pyszna rybna klasyka. Dla tak zabieganej osoby jak ja danie  idealne. Na długie kucharzenie mam czas tylko w niektóre weekendy. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz