wtorek, 19 czerwca 2012

Dżem truskawkowy

Koleżanka z pracy mnie zainspirowała, przepis podała i go wykonałam
 W moim rodzinnym domu nigdy nie robiło się żadnych przetworów.  Pomyślałam skoro inni robią to czemu ja bym miała nie spróbować.
Stało się - pokochałam dżemy! Ponadto biorę udział w mojej pierwszej akcji. 
Podsumowanie:
przetwory- po raz pierwszy
dżem po raz pierwszy
akcja- po raz pierwszy

Składniki:
  • 1 kg truskawek
  • 1 cytryna
  •  żelfiks 2:1
  • ok 350 gram cukru (  nie przepadam za zbyt słodkim dżemem)

Sposób przygotowania:

  • Do rondla, lub dużego garnka wrzucamy umyte, pozbawione szypułek i pokrojone na połówki truskawki. Truskawki posypujemy odrobiną cukru. i zostawiamy na ok. godzinę by puściły soki. 
  • Następnie na małym ogniu zaczynamy gotować truskawki dodając do nich żelfix i zwiększamy ogień. Całość ma się zagotować. 
  • Po zagotowaniu się truskawek z żelfixem dodajemy cukier, cały czas mieszając, jeśli macie ochotę a ja miałam to dodajemy także sok z jednej cytryny i całość ponownie zagotowujemy. Następnie całość gotujemy ok 4 minuty.
  • Wyłączamy kuchenkę, ale nie przestajemy mieszać dopóki piana nie zniknie.
  •  Gorący dżem nalewamy do wyparzonych  słoików i mocno je zakręcamy.
  • Słoiki ustawiamy do góry dnem aż do ich wystygnięcia



Jeśli ktoś odczuwa taką potrzebę to można pasteryzować słoiki przez 10- 15 minut. Ja tego nie robiłam. 



A w kuchni stoją jeszcze podobne słoiczki i nie wszystkie są z truskawką. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz