niedziela, 27 maja 2012

Zupa ogórkowa

Moja złota zasada pisania  minimum jednego postu na tydzień legła w gruzach, ale teraz staram się nadrobić zaległości i całkowicie się wciągnęłam. Popadłam w ciąg pisania.
Ale przejdźmy do meritum!
W zeszłym tygodniu dopadło mnie chorubsko. Moje czynności życiowe ograniczały się do spania z małymi przerwami na oglądanie jednego z moich ulubionych serialów "seks w wielkim mieście". W tym czasie w kuchni rządził facet i naprawdę wymiatał! Zupę przyrządził smakowitą. Klasyk polskich stołów- ogórkowa. Bardzo dawno przeze mnie nie jedzona. Zupa została wykonana na podstawie przepisu jego mamy. Choć dodał też trochę swoich innowacji.

Składniki:
  • żeberka wieprzowe ( ok 4-5)
  • 2 marchewki
  • biała część pora
  • seler
  • 10 ziaren pieprzu
  • 2-4 ziaren ziela angielskiego
  • 3 liście laurowe
  • 500 gram ogórków kiszonych
  • 2 ziemniaki
  • pół szklanki śmietany
  • 2 łyżki mąki
  • odrobinę przyprawy do zup
  • sól
  • majeranek
  • pietruszka
Sposób przygotowania:
Mięso myjemy i wkładamy do garnka z wrzącą wodą dodajemy liście laurowe, ziele angielskie ziarna pieprzu,sól i gotujemy ok 40 minut. W tym czasie myjemy  i kroimy w kostkę warzywa. Gdy mięso ugotuje wrzucamy pokrojone wcześniej warzywa i gotujemy całość ok. 20 minut. Następnie ogórki kiszone ścieramy na tarce i dodajemy do zupy. Następnie dodajemy pół szklanki śmietany. Dalej 2 łyżki mąki rozpuszczamy w szklance z odrobiną wody i także dodajemy do gotującej się zupy. Na koniec zupę przyprawiamy majerankiem.  Gdy zupa zostanie przelana na talerze posypujemy ją drobno posiekaną natką pietruszki.


By mięsko się nie zmarnowało mój mężczyzna wykroił je z żeberek i wrzucił do zupki. Dzięki temu zupa byłą jeszcze bardziej treściwa



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz