niedziela, 13 maja 2012

Rabarbarowy kompot

W piątek zobaczyłam w warzywniaku rabarbar- musiałam go kupić. Wykonałam szybki telefon do mamy po poradę- jak mam zrobić kompot :)Wróciłam do domu i pomysł do gustu przypadł też mojemu mężczyźnie.  On się zajął obiadem ja kompotem.
Przepis bazuje głownie tym co mama powiedziała przez telefon, ale dodatkowo w internecie zważyłam, że wiele osób dodaje rożne przyprawy do kompotu, dlatego wyłamałam się lekko z tradycji rodzinnej i dodałam odrobinę cynamonu.

Składniki:
  • 6 sztuk rabarbaru
  • pół szklanki cukru
  • łyżka soku z cytryny
  • szczypta cynamonu.
  • ok. 2 litrów wody.



 Sposób przygotowania:


 Rabarbar myjemy, pozbywamy go liści. Można go obrać. Ja obrałam, ale wydaje mi się, że nie jest to konieczne.  Rabarbar kroimy w kostkę( grubszą) Wodę z dodatkiem cynamonu zagotowujemy. Do gotującej się wody wrzucamy pokrojony rabarbar. Całość gotujemy do miękkości, czyli ok. 15 minut. Po ugotowaniu wsypujemy pól szklanki cukru oraz łyżkę soku z cytryny. Całość mieszamy. Gotowy kompot przecedzamy przez sito i przelewamy do dzbanka. Oczywiście można też przelać razem z kawałkami rabarbaru. Jak kto woli.


Smacznego!

1 komentarz:

  1. Uwielbiam sok z rabarbaru. :)
    Pycha . ;p
    Dobry na upalne dni . ;)

    OdpowiedzUsuń