wtorek, 28 lutego 2012

Potrawka z kurczaka

Co zrobić z mięsem i warzywami z rosołu- nie wyrzucajmy go!. Szczerze namawiam do nie marnowania jedzenie i polecam stronę internetową" nie marnuję". Gorąco polecam odwiedzić tą stronę bo można się wiele nauczyć.
 Wracając do potrawki. Mój mężczyzna powiedział mi, że u niego w domu przyrządza się ja inaczej i wgląda też inaczej. Co wzbudziło moje zaskoczenie. Moja potrawka to nie potrawka???!! no way!


Dlatego postanowiłam zapytać wszystko wiedzące Google co kryje się pod słowami potrawka z kurczaka i nawet znalazłam jeden przepis zbliżony do mojego określony jako potrawka z kurczaka! Uznałam to za sukces i postanowiłam dumnie zaprezentować to danie.

Składniki:
  • kurczak( udko, udka- to co wrzuciliśmy wcześniej do rosołu)
  • marchewka
  • cebula ( może być też z zupki)
  • szklanka rosołu (lub 2)
  • 2 łyżki mąki
  • śmietana
  • odrobina masła (ok. 3 łyżek)
  • sól i pieprz
Sposób przygotowania:

Z bulionu/ rosołu wyciągamy  udko kurczaka( lub inne części kurczaka skrzydełka, korpus zależny od tego na czym robimy zupkę). Ugotowane mięso odrywamy od kości i dzielimy na małe kawałki- najlepiej krojąc.
Następnie na patelni rozgrzewamy masło i dodajemy pokrojoną cebule. (cebula tez może być już ugotowana wcześniej, lub nie- jak kto woli) Podsmażamy ja do zeszklenia. Wlać do garnka, w którym będzie potrawka. Dodajemy do niego też pokrojone wcześniej mięso i marchewkę. Jeśli ktoś ma ochotę to opcjonalnie można także dodać pól selera także wcześniej ugotowanego w zupce.
Następnie na patelni ponownie rozgrzać masło i wsypać do niego łyżkę mąki. Zasmażkę zalewać  powoli chłodnym rosołem, cały czas mieszając. Zasmażkę przelać do garnka, w którym jest potrawka. Całość gotować na małym ogniu dodając jeszcze trochę rosołu  oraz drugą łyżkę mąki.
Na końcu dodajemy śmietanę oraz doprawiamy potrawę.




Potrawka jest bardzo dobra, nie podawałam dokładnej ilości składników, ponieważ każdy przyrządzi ja według swoich gustów.  Poza tym ja preferuje zdecydowania opcje gęstą, a jak wiadomo każdy z nas lubi coś innego.
Smacznego!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz