środa, 22 lutego 2012

Pomidorowa

Jakoś tak się stało, że zaoponowała we mnie samej moda na zupy. Dlatego też kolejny post także będzie poświęcony tej tematyce. Uwielbiam zupy i pomidory i podejrzewam, że nikogo nie zaskoczę jeśli powiem, że moją ulubioną zupą jest zwykła i najprostsza pomidorówka. Tym razem postaram się by to była domowa zupa. Tak więc kostkom rosołowym powiedziałam stanowczo nie!!! Domowa zupa ma być na prawdziwym wywarze- zero glutaminianu sodu

Składniki na wywar mięsny:
  • 2 litry wody
  • 80 gram mięsa i kości ( np udko z kurczaka)
  • 2 marchewki
  • pietruszka
  • pół selera
  • 1 cebula
  • liść laurowy, 5 ziaren ziela angielskiego
  • por
Można kupić każde z tych składników oddzielnie lub też po prostu kupić włoszczyznę. 

Składniki na zupę pomidorową:
  • 2 słoiki koncentratu
  • śmietana do zup
  • łyżka mąki
  • sól, pieprz
Sposób przygotowania:

Do zimnej wody wkładamy kości i mięso oraz przyprawy i gotujemy do miękkości- ok 2 godzin. Im dłużej tym lepiej. Pół godziny przed końcem gotowania dodajemy warzywa oczyszczone i pokrojone warzywa i gotujemy do ich miękkości. Następnie z wywaru wyciągamy mięso i warzywa do osobnego naczynia-można później z nich przygotować np potrawkę. Do garnka z wywarem dodajemy koncentrat pomidorowy, jeśli zupa jest według was za rzadka, lub lubicie gęstsza to dodajcie łyżkę mąki( ja lubię dlatego jest w przepisie) 
Przed podaniem zupę zabielamy śmietaną i ozdabiamy natką pietruszki. "Pomidorówkę" podajemy z makaronem, lub ryżem, ale tak naprawdę dobrze smakuje także sama.


 Jak już mówiłam, bardzo lubię pomidory, dlatego w mojej zupie zazwyczaj dodaje więcej koncentratu niż w przepisie- ale to takie moja mała fanaberia.

Jeśli chcemy by zupa była bardziej dietetyczna- wywar robimy z samych warzyw i nie dodajemy śmietany, lub dajemy śmietanę niskoprocentową



1 komentarz:

  1. identycznie. Ja najpierw gotuję rosołek na 2 dni,potem zamieniam rosołek w pomidorową wrzucając koncentrat pomidorowy. Pomidorowa zawsze na mięsie!! tak!!

    OdpowiedzUsuń