środa, 7 sierpnia 2013

dżem porzeczkowy

Moja aktywność spadła do jednego posta na miesiąc przyznaje, że ostatnio związane jest to z pogodą. Każdą wolną chwilę spędzam na świeżym powietrzu, biegam jestem na kinie w plenerze, na festiwalach, a za chwile zbliża się mój upragniony urlop.
Dodam, że moja aktywność na blogu się zmniejszyła, bo zaczęłam realizować się w swojej pracy, ba nawet rozwijać. To mnie cieszy, ale mam przez to też mniej czasu na blog.



Wracając do tematyki kulinarnej, będąc u rodziców pomagałam jak to ja w ogrodzie i okazało się, że w tym roku porzeczki obrodziły im niesamowicie porzeczki i czerwone i czarne- nazbierałam ich pełno. Część jak to ja skonsumowałam, a z część poszła na dżem.

Składniki:
  • według przepisu 1 kg czarnych p orzeczek ( u mnie wymieszane czarne z czerownymi
  • 1 laska wanili
  • 500 gram cukru żelującego 2:1
Sposób przygotowania:
  1. Porzeczki umyć, następnie osuszyć i zdjąć je najlepiej za pomocą widelca z gałązek
  2. Porzeczki wrzucić do garnka, laskę wanilii przeciąć na pól i wydrążyć miąższ. W dużym garnku wymieszać porzeczki, przeciętą laskę wanilii i cukier żelujący. Całość gotować ok 3 minut.
  3. Dżem należy szybko przełożyć do czystych słoików( po uprzednim wyciągnięciu laski wanilii). Słoiki zamykamy i odwracamy do góry dnem. 


Uwaga dżem przechowujemy w  ciemnym miejscu. Idealny jesienią do herbatki na tosta, czy gofra :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz