niedziela, 6 stycznia 2013

kurczak w płatkach kukurydzianych

Pierwszy wpis w nowym roku i co ważniejsze jest to także rocznica prowadzenia przeze mnie bloga.
Powinnam zrobić tort i ustawić świeczki, albo przygotować wyszukaną potrawę, która wszystkich zachwyci a ja robię kotlet z piersi z kurczaka w ulubionej panierce.
Można powiedzieć, że się nie postarałam, ba powiem więcej nie spowoduje to wzrostu oglądalności bloga.
Wiem, że na czasie jest przyrządzić jest coś wyszukanego, a ja jak zwykle na przekór wszystkim, ot to moja natura buntowniczki robię kotleta.
Podsumowując mam nadzieje, że wytrwam w swoim postanowieniu i uda mi się dalej prowadzić bloga w lepszy lub gorszy sposób.



Nadeszła zatem pora na zwyczajnego kotleta w chrupkiej panierce

Składniki:
  • piersi z kurczaka ( u mnie jedna podwójna)
  • jajka
  • mąka
  • 1 ząbek czosnku
  • płatki kukurydziane
  • sól i pieprz




Sposób przygotowania:
  1. Mięso opłukujemy dokładnie pod zimną wodą. Następnie procujemy je na mniejsze kawałki i rozbijamy. Poporcjowane kotlety przykrywamy folią spożywczą i rozbijamy tłuczkiem.
  2.  Następnie przygotowujemy panierkę: w jednym naczyniu znajduje się mąka, w drugim roztrzepane jajka( u mnie dwa) z ząbkiem czosnku, a w trzecim płatki kukurydziane , które rozgniatamy.
  3. Mięso obtaczamy po kolei w mące, jajkach i płatkach kukurydzianych. 
  4.  Smażymy na rozgrzanym oleju z obu stron i gotowe.
 

1 komentarz: